Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2015. október 15., csütörtök

Közlekedési morál

Több impulzus is ért a napokban, amiért úgy gondoltam, hogy ez a bejegyzés meg fog születni.
KATT!

Az elsőnek említett éppen ma reggel történt, amikor a gyerekeket az iskolába hoztam. Körülbelül 17 km-t kell megtennünk, hogy otthonról az iskolába érjünk.
Nem mindegy, hogy mikor indulunk a dugók miatt, ha 7 óra 5 perckor indulok, akkor elég erre a távra 25-30 perc, ha 7.15-kor, akkor már kérdéses, hogy 8-ra az iskolához érünk-e, azaz elég-e 45 perc.
Én az előbbit választom, inkább a suli előtt a kocsiban várunk pár percet...
Így nyugodtan betarthatom a sebességhatárokat, nem kell sietnem!
Ma reggel lakott területen belül a megengedett 50-es tempóban haladtam éppen, hátulról érkezett egy francia rendszámú autó, aki először villogtatott, majd dudált, mert úgy gondolta, hogy nem megyek elég gyorsan, majd végül a záróvonalon megelőzött (egy beláthatatlan kanyar előtt), és legalább 70-es tempóval száguldott tovább még mindig lakott területen belül.
Azt gondoltam, ha siet, hát menjen, bár ez nem egészen igaz, mert meggyőződésem, hogy veszélyezteti a környezetét ezzel a magatartással.
De hová siet?
Nem úgy értem, hogy munkába vagy máshová...
Aki ismeri ezt az utat, az tudja, hogy pár km múlva jön egy kisebb dugó, ahol fel kell venni azt a tempót, amivel a kocsisor halad. Ez általában a megengedett sebesség, mert itt azért az emberek többsége betartja a szabályokat, főleg ha van a kocsisorban svájci sofőr!
Ennél a dugónál én is utolértem az emberünket, így előttem araszolt a sorban, vagyis pontosan 1 autót tudott megelőzni (szabálytalanul),  de időben 1 másodpercet sem nyert, viszont esetlegesen számíthat egy jó kis büntetésre.
Hát nekem ez nem hiányzik, mert igen magasak a büntetési tételek.
Erről jutott eszembe a másik impulzus, ami a napokban ért.
A Facebook különböző fórumain rendszeresen előbukkannak olyan kérdések, hogy milyen büntetésre számíthatok, ha...
 - gyorsabban mentem a megengedett sebességnél
 - telefonáltam vezetés közben
 - nem tartottam be a követési távolságot
 - átmentem a piroson
stb.
Ha csak 1 igaz a fentiek közül, már az is veszélyes lehet, de a kérdezők általában több szabályt is áthágnak, sokszor ezt visszaesőként követik el.
Nem értem, hogy miért teszik fel ezeket a kérdéseket!
Egyrészt a büntetési tételeket a neten meg lehet keresni, másrészt a büntetés mértéke nem attól fog függni, hogy a hozzászólók mit írnak.
Majd érkezik a csekk, rosszabb esetben határozat a jogosítvány bevonásáról...
De érdekes megfigyelni a hozzászólókat is, mert gyakorlatilag lehetetlen követni, hogy melyik az a vétkes autós, akit elítélnek a szabályszegésért, illetve melyik az az eset, amikor még bocsánatos bűnnek tartják ezt. Ez nem attól függ, hogy mekkora a vétség, ezt már megállapítottam...
Van olyan hozzászóló, aki egy ilyen kérdésnél azt az embert hurrogja le, aki azt írja, hogy nem kell gyorsan menni, akkor nincs büntetés. Viccnek szánva közli is, hogy biztosan a reklamáló fél az, aki az autópályán a belső sávban 40-nel megy.
Viszont egy másik ilyen kérdésnél a vétkes autóst szidja, részletesen kitárgyalva, hogy miért veszélyeztet mást, aki az utakon közlekedik.
Ki érti ezt? 
A svájciak tapasztalatom szerint betartják a szabályokat, ami nem jelenti azt, hogy minden svájci rendszámú autóra igaz ez, hiszen egyáltalán nem biztos, hogy az adott járművet svájci sofőr vezeti.
Fordítva is igaz ez, a franciák inkább szeretik megkerülni a szabályokat, de tekintve, hogy sok genfi család költözött át Franciaországba (lecserélve az autó svájci rendszámát is), így a francia rendszámú autók között is vannak olyanok, akik szabályosan közlekednek, de a számuk szerintem kevesebb.
Egyébként is az embertől, nem a nemzetiségétől függ, hogy mit tart helyesnek!

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése