Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2014. április 2., szerda

Mennyi idő alatt ér Svájcba egy levél otthonról?

Elvégeztem egy kísérletet, amihez persze kellett egy otthoni segítő is. Köszi!
KATT!

Tehát 2014. március 21-én délelőtt indult el Budapestről 2 levél, az egyik elsőbbségivel, a másik simán feladva.
Hogy miért? Kíváncsi voltam, hogy jelent-e valamit az elsőbbségi feladás.
Az eredmény a következő:
Az elsőbbségi levél 26-án érkezett meg, a sima 31-én.
Egy kicsit gondolkodtam ezen...
Régebben még nem volt internetünk, ezért a férjemmel postán keresztül tartottuk a kapcsolatot.
Naponta írtunk egymásnak, de szinte kivétel nélkül 2 munkanapra megérkeztek az elsőbbségi levelek Svájcba is és Magyarországra is, de a sima levelek is megjöttek 3 munkanap után.
Nem hinném, hogy azóta növekedett volna a feladott levelek száma...
Akkor mi történt?
Soha nem fordult elő, hogy egy küldemény elveszett volna, manapság pedig az a ritka, ha megérkezik a címzetthez a levél, amit haza küldök.
Én március 21-én adtam fel szintén 2 levelet Magyarországra, ezek tegnap, azaz április 1-én érkeztek meg egyszerre.
A lényeg az, hogy idefelé számítsatok minimum 5 napot az elsőbbségi levélre, 10-et a simára.
Visszafelé 11-et mindkettőre...???
Ez van!



14 megjegyzés:

  1. Nekem tegnap adtak fel egy levelet, majd megírom, hogy mikor ér ide.
    :)

    VálaszTörlés
  2. Na ezt jó tudni!
    mert hát úgy néz ki, hogy költözök :))
    azt még nem tudom pontosan mikor kezdek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ennek örülök! Mármint a költözésnek :-)
      Azt hiszem, hogy mi el vagyunk átkozva postai témában, mert a sógornőmnek jött ide ajánlott, elsőbbségi levele...az 3 nap alatt itt volt :-( De azért jobb, ha beszámítjuk, hogy később is ideérhet :-)

      Törlés
  3. Ideért. Elsején adták fel, ma hetedike van. Tulajdonképp a 4. munkanap.
    Ez nem annyira rossz. Bár hazafele hétfőn feladom és szerdán ott van (simán). Pedig ugyanannyi km.
    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondom, hogy mi el vagyunk átkozva :-)
      Véleményem szerint azért van különbség, mert a svájciak azonnal indítják (hamar), a magyarok meg egy darabig őrizgetik a raktárban...ha már elindult, akkor gyorsan ideér.

      Törlés
    2. Volt már nálunk is, hogy két hétig utazott a vonatjegy. :(
      Nem tudom, hogy otthon mit csesznek el, de innen még soha nem volt probléma.

      Törlés
  4. Magyarországon hétfő reggel adtam fel a levelet és szerdán reggel már hívtak, hogy ott a levél:) hazafele péntek délben adták fel, ezt a levelet várom most, ha megérkezik írok majd, hogy visszafele mennyi idő volt! :)

    VálaszTörlés
  5. megjegyezném, hogy a szöveget már az előbb beírtam, tessék azt kitenni! nem robot vagyok (sajnos) és még hasznos infóval is látom el az érdeklődőket:) Pacsi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen az információt! Elnézést, de nem vagyok mindig a gépnél. :-) Amint be tudom kapcsolni, kiteszem a hozzászólásokat!

      Törlés
    2. csak poénkodtam picit. örülök, hogy van ez az oldal, fontos levélről volt szó, így tudtam mire számíthatok kb. én köszönöm!:)

      Törlés
    3. na szóval megérkezett a levél. péntek délben adták fel Svájcban és ma (kedd) reggel már itt is volt. azt hiszem ez bőven elfogadható!

      Törlés
    4. Igen, ez jó idő :-) Egyre jobban meg vagyok győződve arról, hogy csak engem utál a posta :-)

      Törlés
  6. Szia Gilda! Engem is utála posta . Dec 12.lett feladva Svájcba fontos levélként de még a mai napig várom.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha ajánlott levélként adták fel, akkor a magyar posta honlapján nyomon követhető. De a svájci postán is lehet érdeklődni a szám alapján.

      Törlés