Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2014. április 15., kedd

Húsvét a genfi iskolákban

Kedves szokás, a gyerekek élvezik!
KATT!

Ma van az utolsó tanítási nap a szünet előtt, a gyerekek a múlt héten tojásokat készítettek.
Délelőtt valaki elrejtette a kész műveket a közeli parkban, a fűben, fák tövében, bokrok alján...
Ebéd után kivonul az iskola, és a gyerekek keresik a tojásokat, ehhez kartonpapírból kosarakat is készítettek a kicsik.
Az én fiam a sajátjait szeretné megtalálni, de felkészítettem, hogy ez nem biztos, hogy sikerül!
Nagy a várakozás...
Én nem emlékszem, hogy otthon mi ezt a szokást gyakoroltuk-e, de én már régen voltam gyerek.
Itt a családok is kimennek a parkba, és elrejtik a saját tojásaikat, nyuszikat, de ezek már csokiból vannak.
Az iskolai dolgokat a gyerekek a saját kezükkel készítették, de nem kizárt, hogy azért néhány csoki is elbújik.
Nekünk kissé bonyolult lesz a dolog, mert fél 4-kor kell indulnunk a logopédushoz, viszont azt sem szerettem volna, ha a fiam kimarad ebből az eseményből.
Így reggel beszéltem a tanárnővel, majd a parkban keresem meg őt, bár ehhez el kell indulnom előbb, mert jó nagy terület, idő kell, mire megtalálom.




Itt egyébként egész évben lehet kapni a boltokban színes tojásokat, ha valaki nem akar bajlódni a festéssel...




Nem tudom, hogy miért kapható mindig, de valószínűleg veszik az emberek máskor is, mert különben biztosan nem lenne a polcokon.

1 megjegyzés:

  1. Aranyos szokás, de nem emlékszem, hogy nálunk lett volna hasonló. A gyerekeimnél sem, pedig ők nem olyan rég voltak iskolások.
    Mi már nem ünnepeljük, de azért az ablakok kaptak húsvéti díszítést.
    Aargauban négy napos az ünnep, péntektől hétfőig.
    Jó is lesz egy kis pihenés. :)

    VálaszTörlés