Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2014. augusztus 12., kedd

Hazai ízek és árak

Szeretnék pozitív dolgokról beszámolni, de sajnos sok mindenben csalódtam itthon.
KATT!

Kezdjük a tejtermékekkel, nagyon vártam már, hogy újra kefirt ehessek, de az árában, ízében és állagában is csalódtam. Gyakorlatilag nincs íze, ráadásul egy folyós lötty lett belőle…
Gondoltam, akkor próbálkozzunk meg a kaukázusi kefirrel, de sajnos nyomát sem találtam a régi ízeknek, pedig már eleve márkás, drágább terméket vettem a normál kefir tapasztalatai után.
Hasonlóan jártunk a tejföllel is legnagyobb sajnálatomra. Sok fórumon azt olvasom, hogy a huzamosabban külföldön élők a tejfölt hiányolják a kinti boltokból, de gyanítom, hogy nem azt, amit most lehet ezen a néven kapni.
Nem tudom eldönteni, hogy ezeknek a termékeknek a minősége romlott, vagy az én ízlelőbimbóim álltak át a kinti ízekre, de inkább hajlok az első lehetőség felé…
A sajtokról meg ne is beszéljünk, mert az olcsóbbak szinte ehetetlenek, de a drágábbak minősége is romlott szerintem. A füstölt Karaván emlékeim szerint egy finom, bár nem éppen olcsó sajt volt, de mostanra csak a második állítás igaz.
A nyomós sajtok közül nagyon szerettem a Camping tejszínes változatát, de most az íze és az állaga olyanná változott, hogy nem tudom megenni, pedig régebben csak magában, kenyér nélkül is elnyalogattam…
Meglepve láttuk, hogy a bio termékek ára milyen magas a kinti árakhoz képest, így a legközelebbi látogatásunkkor kintről hozunk bio tejet, joghurtot, tésztát, rizst és minden mást.
Ez igaz a gluténmentes termékekre is, szinte hihetetlen, de Svájcban olcsóbban veszem meg ugyanazokat a GM termékeket.
A felvágottak próbálgatásánál azt tapasztaltam, hogy minden sós lett, de annyira, hogy számomra már ehetetlen, ezért a megvásárolt áruk nagyobb részét nem reggelire ettük, hanem kóstolás után belefőztem őket az ebédbe!
A vásárban kipróbáltam a régi, hagyományosan magyar dolgokat is, de itt sem jók a tapasztalataim. A krumplicukorból én mindig a darabolt változatot szoktam venni, mert az előre csomagolt már túlságosan finomított volt számomra.
Hát a mostani darabolt kivitel még a boltinál is puhább lett, nyoma sincs az eredeti ízének, pedig a 4 000 Ft/kg nem mondható éppen olcsónak…
A törökméz szétolvad a zacskóban, mielőtt megehetnéd, de ehhez nem kell hőségnek lenni, mindezt szintén 4 000 Ft/kg-ért teszi.
Itt az egyetlen dolog, amiben nem voltak rossz tapasztalataim a véres hurka volt és a hozzá elengedhetetlen erős, ecetes almapaprika!
Ezeket kivéve a sorból sajnos azt mondhatom, hogy nem fognak hiányozni a magyar ízek…

5 megjegyzés:

  1. Mi is hasonló képpen éreztünk legutóbbi haza látogatásunk alkalmával.Már előre félek most miben fogok csalódni ismét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát én sem soroltam fel mindent...:-( Már félve kóstolunk meg mindent, amit veszünk, sajnos...

      Törlés
  2. Szerintem vásárolj az Aldi-ban, az nem túl drága és elég jó; magyar terméket pedig termelői piacon vegyél. A krémsajtokat felejtsd el.
    Krisztina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Voltunk az Aldiban is, éppen nem ájultam el a kínálattól a kinti Aldikhoz képest. Zöldséget, gyümölcsöt csak termelőtől vettünk eddig is, ezekben nem is csalódtam. Ezt a pár napot, ami vissza van az itthoni életből már kibírjuk valahogy :-)

      Törlés
  3. Szerintem is piac.
    Én sokszor járok haza, de már csak ott kapok ehetőt.
    Régebben volt a Tescoban egy paprikás szalámi, amit a gyerekek nagyon szerettek. Finom is, olcsó is.
    VOLT. Már nem lehet kapni.
    :(

    VálaszTörlés