Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. szeptember 11., kedd

Tömegközlekedés és Wifi Genfben

Azt gondoltam írok pár sort a tömegközlekedésről, vannak eltérések az otthonitól.
A járműveken lehet jeggyel és bérlettel utazni.
Jegyet a megállóban lehet vásárolni az automatákból, illetve néhány buszon is van.
3,5 CHF az 1 órás jegy, 2 CHF a 10 perces jegy (vagy 3 megálló).
Már tavasszal kezdték lecserélni az automatákat a megállókban, ez kis változást hozott.
Az új automatáknál nem lehet fizetni a TPG-s kártyával, csak pénzzel vagy bankkártyával.
Ha ilyen megállóban vagy, és TPG-s kártyát szeretnél használni, akkor át kell menni a túloldalra, ott kell jegyet venni.
A TPG-s kártya hasznos, mert ha veszel egy 20 CHF-osat és marad rajta mondjuk 0,5 CHF, akkor ezzel is meg tudod venni a 3,5 CHF-os jegyet!
Szóval ajánlom!
A bérlet felnőtteknek 70 CHF egy hónapra.
Itt nem 1.-étől 31.-éig veszel bérletet, te adhatod meg a kezdési időpontot.
Pl. amikor a bérletem pénteken jár le, akkor én csak hétfőtől veszek új bérletet, ugyanis hétvégén mindig autóval utazunk.
Ezzel oda mész, ahová csak akarsz...
Még Franciaországban is érvényes bizonyos buszokon, de ennek nem néztem utána, mivel mi oda mindig kocsival megyünk.
Vigyázat! Sok az ellenőr és nagy a büntetés!
Ha fel akarsz szállni a buszra:-)
Hát itt bizony le kell stoppolni a járműveket, különben csak akkor állnak meg, ha van leszálló utas.
Vannak kötelező megállók is, de én ezeket nem jegyeztem meg, inkább mindig integetek.
Az ajtót sem nyitja ki a sofőr, meg kell nyomni a gombot!
Piros gomb - rendes utas, kék gomb - babakocsis, vagy mozgássérült utas.
Leszállásnál természetesen jelezni kell, ekkor kinyitja a sofőr az ajtót.
Ajánlom a hasznos linkek között található TPG (tömegközlekedés) linket.
Ide beírhatod, hogy honnan, hová akarsz menni (címet is, nem csak megállót), és kiírja, hogy milyen útvonalon érdemes.
A napokban én sokfelé mentem a városban, itt kerestem ki a megfelelő járatokat.
Régebben írtam, hogy Genfben a parkokban mindenhol van ingyenes Wifi.
Eddig én csak a belvárosban próbáltam, itt ez igaz is, működik rendesen.
A napokban több külvárosi parkban is kipróbáltam a telefonommal.
Itt is van ingyenes Wifi, csak itt regisztrálni kell a telefonszámoddal, hogy használhasd.
Én nem regisztráltam, mert normális esetben nem járok arra, de ott is van rá lehetőség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése