Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2015. március 6., péntek

Ciao Madame!

Hogy miért (is) szeretem Genfet?
KATT!

Rengeteg náció lakik itt, békésen megférnek egymás mellett.
Csak a mi házunkban laknak oroszok, ukránok, olaszok, spanyolok, hollandok, kanadiaiak, angolok, kínaiak, japánok és még ki tudja, hogy kik...
De amikor az olasz apuka - akinek a felesége holland - így köszön el tőlem az iskola kapujában: "Ciao Madame!", akkor rögtön vidám leszek, még ha előtte szomorkodtam is.
Van benne valami természetes kedvesség!
Egyébként az orosz tudásom is kezd visszatérni, mert ebben a tanévben rengeteg olyan gyerek van a fiam iskolájában, akiknek a szüleik oroszul beszélnek.
Hát a francia még annyira nem megy nekik, így próbálunk oroszul kommunikálni, bár én már régen elfelejtettem ezt a nyelvet (nekünk még ez volt a kötelező nyelv az iskolában).
Nagy örömmel fogadják, hogy legalább valamennyire értem, amit oroszul mondanak, ha válaszolni nem is mindig tudok...

3 megjegyzés: