Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2015. január 15., csütörtök

Sajtószabadság vagy provokáció?

Sajnálatos esemény borzolta a kedélyeket az elmúlt napokban, terroristák megöltek 12 embert egy újságban megjelent karikatúrák miatt.
KATT!

Mélységesen elítélem a terrorizmust, örülök, hogy vége ennek a rémálomnak...
Nem is írtam erről, hiszen egyébként is ezzel a hírrel volt tele az internet.
Szerencsére a terroristákat elfogták, így azt gondolhatná az ember, hogy vége!
Viszont rápillantottam az események után megjelent karikatúrára, ami nagyon nagy kétségeket ébresztett bennem:


Sokan azt mondják ez a sajtószabadság, de én azoknak a táborát erősítem, akik azt mondják, hogy ez provokáció!
Hány embernek kell még meghalnia a karikatúrák miatt, amik sok ember szemében nem éppen ízlésesek?
Itt van egy a Szentháromságról, hogy ne csak egy vallást érintsünk:

Lehet, hogy én konzervatív vagyok, de ez nekem nem vicces, sőt...
Ahogyan hazai vizekről is hozhatnék példát:
"Mintegy kétszáz magányos nő várakozik napok óta az ELTE jogi kar környékén megerőszakolásban reménykedve."
Kíváncsi lennék, hogy ha Maksa Zoltán lányát erőszakolták volna meg egy gólyatáborban, akkor is ennyire viccesnek tartaná?! 
Később korrigált:
„Mindenkitől szeretnék elnézést kérni a Hír Tv-ben elhangzott egyik hírem szóhasználata miatt! Azon belül is magától a Hír Tv-től, akiket akaratomon kívül ezzel kellemetlen helyzetbe hoztam.
Idén nyáron lesz 33 éve, hogy hetente többször is kiállok néha több száz ember elé, mindig a maksimumra törekedtem, ez a fogalmazási hiba most becsúszott, mélyen megkövetek mindenkit, akit ezzel megbántottam! Tiszteletteljes főhajtással sok mosolyra okot adó napot kívánok az országnak!
– fogalmazott a humorista."
 
De ő legalább korrigált, bár gondolom nem kis szerepet játszott a feljelentés, a francia lap viszont folytatja ott, ahol abbahagyta, sőt igyekszik minél provokálóbb képeket kitenni a példányszám növelésének érdekében.

2 megjegyzés:

  1. Én a pápát idézném, Ő annyit fűzött hozzá, hogy amennyiben a barátja szidja az anyját, akkor pofon vágja. Ennyi.
    Sokan magyarázzák, hogy Franciaországban milyen erős a liberalizmus, Véleményem szerint ezt ők ugyanúgy félremagyarázzák. mint mi magyarok a demokráciát.
    :(
    Minap láttam egy képet, amin az angol uralkodó ül a klotyón. Semmi vicceset nem találtam benne, sőt felhábprítónak tartom, hogy van olyan, aki szerint ez vicces.
    Természetesen sajnálom a sok halottat, de amit csináltak az csak olaj volt a tűzre.
    :(

    VálaszTörlés
  2. Egyetértek " svájci sapka" veled. Végre határt kéne szabni a nagy "fene sajtószabadságnak " .
    Nóra / Tirol

    VálaszTörlés