Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. szeptember 16., vasárnap

Tapasztalatok az önkéntes munka keresésről

Mint írtam fel fogom rakni ide a linkeket, ahol próbálkoztam és azt is leírom, hogy milyen sikerrel jártam az egyes helyeken!
Ezért ez az írás folyamatosan bővülni fog, mert még nem értem a végére:-)
Aki nem olvasta volna először személyesen próbálkoztam pár helyen, itt felírták az adataimat, és azt mondták, hogy majd jelentkeznek...de ez nem történt meg!
De nem adtam fel, elkezdtem e-maileket küldeni...
Többen azt mondták, hogy nem éppen jó út az e-mailes álláskeresés, de mégis ez jött be:-)
12 helyre írtam, és ha jól számolom 3-4 helyről érkezett visszajelzés.
Kezdem ezekkel:
1.
Az első helyre újsághirdetés alapján találtam, pontosabban a férjem figyelt fel rá.
Itt mozgássérült emberekkel kell foglalkozni.
www.agis-ge.ch
Tel.: 022 308 98 10
Ők nagyon hamar reagáltak az e-mailre, hívtak telefonon.
Természetesen megbeszéltünk egy személyes találkozót, ahol kiderül majd, hogy kikkel is foglalkozhatnék (idősek, fiatalok, gyerekek...).
Szóval erről majd a személyes interjú után tudok nyilatkozni, de mindenesetre szükségük van emberekre:-)
Ide elvileg holnap megyek, bár próbálok időpontot cserélni, mert közben változott a férjem beosztása, így nem tud este maradni a gyerekekkel.
2.
A második a genfi protestáns gyülekezet, ahol szintén keresnek embereket.
www.csp.ch (Centre Social Protestant)
Tel.: 022 807 07 00 (Aïcha Bonfils)
Ők is válaszoltak az e-mailemre, de fel kellett hívnom őket telefonon, és időpontot kellett egyeztetni a személyes találkozóra.
Ez is később lesz (24.-én), tehát még ide is visszatérek:-)
De voltam náluk személyesen is, komoly szervezetnek tűnik!
Itt sokféle munka közül lehet választani, mjad fel is sorolom, ha többet tudok.
Bár én katolikus vagyok, de gondolom ez nem lesz akadály:-)
Hát ez nem volt akadály:-(
Rögtön ajánlottak is munkát, csak egy probléma van...
Én egyéb okok miatt még nem vagyok bejelentkezve Genfbe, viszont önkéntes munkát csak az vállalhat, akinek van már valamilyen tartózkodási engedélye.
De azt mondta az egyébként nagyon kedves hölgy, hogy amint bejelentkeztem jelentkezzek!
3.
Ide péntek délutánonként járok informatika tanfolyamra, a honlapjuk szerint van szükségük önkéntes munkásokra.
De pénteken azt mondták, hogy most éppen nem, de számításba vesznek a későbbiek során.
www.centreroseraie.ch
Tel.: 022 552 02 64
4.
Ez a legígéretesebb!
Ez egy központ, ahonnan az önkéntes munkásokat irányítják.
www.volontariat-ge.ch
Tel.: 022 736 82 42
Itt már volt személyes találkozó, elmondtam, hogy mit, miért szeretnék, és kaptam 5 címet.
A hölgy azt mondta, ha egyik sem jön össze, akkor menjek újra...
Az egyik cím a 2. pontban említett protenstáns központ, ide majd megyek is.
A másik a Caritas központ, majd egy későbbi pontban írom az elérhetőségét.
Ezen gondolkodom, mert náluk már voltam személyesen, igaz nem annál a nőnél, akinek a nevét most megadták.
De aztán nem jelentkeztek, pedig az adataimat felíram.
Itt egyébként bolti munka lenne...
A harmadik gyerekfelügyelet lenne, talán majd azt is megnézem, bár még nem láttam a honlapjukat.
És van 2 központ, akik idősebbekkel foglalkoznak, nekik kellene informatika órákat tartani:-)
Ez tetszene a legjobban, és ez is lenne a leghasznosabb számomra.
Még ezeket sem kerestem meg az interneten, de amint sikerül felkerül ide az elérhetőségük az 6., 7. pontba!
5.
A Caritasnal is sokféle munka közül lehet választani, de mint írtam nem reagáltak.
http://www.caritasge.ch/
6.
Az egyik hely, ahol számítógépes ismereteket lehetne tanítani:
http://www.unionschretiennesgeneve.ch/ucg/index.php
Ez is egy komoly iskolának néz ki, talán sikerül bekerülni:-)
Itt csak az ajtóig jutottam egyelőre, mivel csak délig van ügyfélfogadás, én pedig fél 1-re értem oda.
De sebaj, holnap újra megyek!:-)
7.
És itt a másik is:
http://www.fase-web.ch/site/centres/rivegauche/CLThonex/index.htm
Ez se lenne éppen rossz:-)
Itt voltam, nagyon szívesen fogadtak volna, amúgy is hiányuk van önkéntesekből...
Viszont az időseknek tartandó informatika órák csütörtökön vannak, én akkor nyelvtanfolyamon vagyok.
De azért majd próbálnak segíteni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése