Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2014. szeptember 22., hétfő

Francia házi feladatok


Ma 2 bejegyzéssel is készülök, de lehet, hogy csak az egyik készül el.
KATT!

A fiam házi feladatát fogom elsőnek leírni, mert úgy gondolom, hogy ez a módszer segítséget jelenthet a nyelvtanulásban!
4. osztályban járunk, azaz 7 éves korban…

A tanév végén vizsga lesz, gondolom, hogy addigra minden szót ismerniük kell, amik előkerülnek ezzel a módszerrel.
Minden pénteken kapnak 10 szót, amit meg kell tanulniuk, és diktálás után le kell tudniuk írni. Ez persze a magyar nyelvben egyszerű, de a francia nyelvben vannak buktatók a nem fonetikus beszéd miatt.
Lássuk az első leckét:
un ami (egy barát, hímnemben) [ánámi]
un lapin (egy nyúl) [ánlápán]
un cartable (egy iskolatáska) [ánkártábl]
la classe (az osztályterem, az osztály) [láklász] és a [láklássz] között valahol...
nager (úszni) [názsé]
avec (-val, -vel) [ávek]
après (után) [ápre]
assez (elég, elegendő) [ászé]
mardi (kedd) [márdi]
samedi (szombat) [számdi] de [számödi]-nek is ejthető, de ez a ritkább

Én kiegészítettem a többes számú alakokkal, illetve a határozott vagy határozatlan névelős formátummal, az első esetben a nőnemű változattal is.
Így kicsit több szót kell tudnia leírni, de már ezt a hétvégén megtanulta:
un ami [ánámi]– une amie [ünámi] – des amis [dézámi] – des amies [dézámi] – l’ami [lámi] – l’amie [lámi] les amis [lézámi] – les amies [lézámi]
un lapin [ánlápán] – le lapinnlápán]des lapins [délápán] les lapins [lélápán]
un cartable [ánkártábl] – le cartable [lökártábl] – des cartables [dékártábl] – les cartables [lékártábl]
Aki elfelejtett volna: az aláhúzott betűk a félhangokat jelentik, a pirosak a hangkötést a kiejtési jelöléseimnél (sajátok, máshol komplikáltabban jelölik)!

Ha ezeket már biztonsággal leírja, akkor lehet nekiállni a tényleges házi feladatnak, ahol már önállóan kell őket használni.
Itt több feladat van, az egyik típus, hogy összekevert betűkből kell a szavakat helyesen leírniuk, de persze nem csak ezek a szavak szerepelnek:
cvae
sami
ueq
otut
ito
rupo
omi
Megoldás?
Kicsit csalafinta, mert 1 esetben 2 megoldás is van…

Aztán kell 2 mondatot írniuk önállóan, amikben szerepelnek ezek a szavak, de persze nem mind.
Az én fiam a következő mondatokat találta ki (magyarul írom, esetleg fordítsd le):
Most kedden egy barátom az uszodában volt.
Egy nyúl ugrál az iskolatáskán.

A legjobban ez a feladat tetszik, ahol a fenti szavakkal kell kiegészítenie a mondatokat:
Dans ma …………. , j’ai un nouvel ……………. .
Le ………… après l’école. je vais ………………… à la piscine.
N’oublie pas de prendre ton ……………….. !
Mon …………….. n’aime pas les carottes!

Na és van egy feladat, ahol szét kell választani a mondatot szavakra, majd leírni:
Matortueaunejoliecarapacebrune.

Jó munkát!
A gyereknek kb fél óra alatt végeznie kell vele…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése