Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2016. január 16., szombat

Tartiflette

Egy olyan ételről írok most, ami ennek a régiónak a specialitása, de nagyon hasonlít a magyar rakott krumplihoz...
KATT!

Azt gondoltuk, ha már itt élünk, akkor főzzek helyi ételeket is, ma ezt választottuk. Én szeretem a francia konyhát, így ez a feladat nagy öröm számomra!
Ennek az ételnek rengeteg recept-változata kering az interneten, sokakat jellemeznek úgy, hogy az eredeti. Hát nekem éppen fogalmam sincs, hogy az általam használt recepttel mi a helyzet...

Ha engem kérdeztek, akkor csak a felhasznált sajt miatt tulajdonítják ezt az ételt itteni specialitásnak.

Hozzávalók:
1,2 kg burgonya
ízlés szerint kolbász
150 g szalonna
200 g sajt
2 hagyma
5 cl olaj
kakukkfű
2 gerezd fokhagyma
só és őrölt bors

Sok receptben olvastam, hogy tejszínt vagy fehérbort öntenek rá, esetleg mindkettőt, de a mienkben nem szerepel, én egy kicsit azért kaukázusi kefirrel meglocsoltam.
Én  a kakukkfüvet is kihagytam, mert nem szeretjük.
Igazi "mindent bele" étel, én nem méregettem semmit, ráadásul bármit beletehetünk pluszban, ahogyan a magyar rakott krumplinál is sokan teszik.

Elkészítése:
A krumplit megfőzzük, szeletekre vágjuk, de itt hozzáteszem, hogy máshol azt olvastam, hogy fel kell kockázni. Szerintem, amelyik nekünk jobban tetszik, az íz szempontjából tökéletesen mindegy.
A hagymát vékony szeletekre vágjuk (máshol apró kockákra) és aranysárgára pirítjuk, majd beletesszük a kockára vágott szalonnát és azzal együtt tovább pároljuk.
A kolbászt is vékonyan szeleteljük, de láttam olyan receptet is, amiben nem volt kolbász.
Gyakorlatilag ennyi az előkészítés.

Egy tepsibe vagy hőálló edénybe egymásra rétegezzük a hagyma-szalonna keveréket, kolbászt és krumplit, rászórjuk a vékony szeletekre vágott fokhagymát. Én jó sokat csináltam, így 2 réteg lett. 
A burgonyát enyhén sós vízben főzzük, de vigyázzunk a szalonna és a sajt is sós! Kis sóval, borssal megszórjuk a krumpli rétegeket.
Nagyon kevés kefirrel locsoltam meg, nem is kell sok, mert a sajt is enged levet.
Ezután jön a sajt, ami miatt helyi specialitásnak nevezik...
Általában azt írják, hogy kettévágjuk és a penészes részével felfelé a rétegekre tesszük, de én 3 részre vágtam, hogy mindenhova jusson sajt.
Azt nem tudom, hogy otthon lehet-e kapni ilyen sajtokat, de tökéletesen megfelel helyette a camembert sajt is, sőt néhány otthoni receptben reszelt sajtot is láttam.

Ezután megy a sütőbe körülbelül 30 percre, 180 fokon sütjük, amíg a tetején lévő sajt szépen meg nem pirul. Szerintem ez a legfinomabb része...
Akartam saját fényképet is, gondoltam majd lefényképezem a maradékot, ugyanis 2 napra terveztem, ezért csináltam egy nagy tepsivel. De sajnos nem maradt!
Egyébként, ha rám hallgattok, azt tesztek bele, amit csak akartok, az egyetlen fontos dolog talán az, hogy valamilyen lágy sajt legyen a tetején.
Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése