Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2015. december 16., szerda

Az emberi viselkedés rejtelmei

Csak 2 tapasztalat...
KATT!

Megint a mosás körül volt problémám. Történt, hogy éppen bepakolt egy hölgy a szárítógépbe, amikor az én mosási időm volt. Szóltam, hogy ez nem lesz jó, mert ennél a gépnél, ebben az időben én moshatok. Ennek ellenére ő közölte, hogy nem érdekli, hogy a ruháim ott vannak, ide most ő bepakol, és meg is tette.
Kicsit elbizonytalanodtam... Talán eltévesztettem a napot? Ezért felmentem a házmesterhez, aki közölte, hogy én vagyok jó helyen, jó időben... a nő nem.
Ekkor ugye már elindult a gép, gondoltam, hogy nem leszek agresszív, megvárom, hogy a gép lejárjon.
Persze kiírtam neki, hogy menjen fel ő is a házmesterhez, mert nála nem stimmel valami.
Erre mi történt? Felment?
Hát nem ...
Simán bepakolta a következő adag ruhát. 
Mivel összesen heti 5 órám van a mosásra, így ez már semmiképpen nem fért bele... újabb 1 órát nem tudtam várni, így szépen leállítottam a gépet (a másodikat) és kiszedtem azt a 3 pólót, amit meg akart szárítani, miközben nekem már a második adag ruhám várt a szárítógépre.
Amikor újra lementem, akkor éppen azt láttam, hogy leállította a gépet és kezdte kipakolni a még nedves ruhákat...
Na, hát itt előtört kicsit belőlem a fiatalkori énem... csak kicsit, mert nem káromkodtam, nem ütöttem.
Először megkérdeztem szépen, hogy mit csinál? Volt a házmesternél tisztázni a helyzetet?
A válasz: NEM
Neki erre nincs szüksége, ő ezt most kipakolja és megszárítja a ruháit!
Ekkor viszont a gép elé álltam, közöltem a hölggyel, hogy innen ugyan semmit nem vesz ki... most azonnal feljön velem a házmesterhez.
Természetesen kiderült, hogy az 1-es gép helyett a 2-es gépet használja jogtalanul.
Következő kérdés: Elnézést kért?
A válasz: NEM
Felháborodva elment...
Ekkor felmerült bennem, hogy miért gondolják úgy egyes emberek, hogy nekik mindent szabad? Miért nem szánnak arra időt, hogy tisztázzák, hogy ők tévedtek-e vagy a másik?
Jó, jó!
Tudom, voltak, vannak, sőt lesznek is mindig olyan emberek, akik átgázolnak mindenen és mindenkin, csak a saját érdekük érvényesüljön.
Ennek ellenére azért direktben mindig meglep az ilyen viselkedés...
Végül sikerült befejeznem a mosást, bár az utánam érkező elnézte nekem a kis késést, miután (előre) tájékoztattam, hogy ezért van, sőt azt is felajánlottam, hogy azt a maradék 20 percet, amíg a gép megy majd folytatom, ha ő végez. De aranyos volt, mondta, hogy semmiképpen ne... jön 20 perc múlva.
Így ezt az esetet már el is felejtettem, amikor ma egy újabb érdekes dolog történt velem.
Szerda délután nincs iskola, a gyerekeket edzésre viszem egy olyan iskolába, ami busszal elég nehezen megközelíthető, ezért kocsival megyünk.
Genf belvárosában szinte lehetetlen parkolni, így én már fél órával korábban indulok, mert tudom, hogy legalább 4-5 kört kell mennem a tömb körül, mire találok helyet.
Ma is így történt, de végül még időben sikerült parkolni.
A gyerekeket elvittem az edzésre, aztán visszaültem az autóba, ott vártam ki azt a másfél órát.
Természetesen többen megkérdezték, hogy indulok-e, amikor látták, hogy a volán mögött ülök, de miután mondtam, hogy nem, ők is tettek még pár kört ...
Aztán jött egy néni az unokájával, aki az amúgy is szűk utcában a forgalommal szemben megállt a kocsim mellett. Ő is megkérdezte, hogy elmegyek-e, a válaszom ugyanaz volt, még nem.
Közben odament hozzá egy másik autós, hogy nem igazán szabályosan ácsorog itt az úton, de nem érdekelte.
Arra viszont nem számítottam, ami utána következett.
Kiszállt a kocsiból és felháborodva megkérdezte tőlem, hogy egész héten itt akarok parkolni???
Tessék?
Hirtelen nem tudtam, hogy most sírjak vagy nevessek...
Elmagyaráztam neki, hogy szabályosan parkolok itt, van erre 2 órám. Mielőtt ezt a helyet találtam, én is mentem itt 4-5 kört, így ő is nyugodtan keringhet kicsit.
Mit is képzelt? Hát ezt nem tudom... Azonnal indítom az autót, hogy ő le tudjon parkolni, csak mert ott várom, hogy a gyerekek végezzenek ... ő meg megérkezett közben?
Remélem a hétre ennyi volt az ilyen emberekből!



2 megjegyzés:

  1. Franciaországban is ugyanez a rendszer, mint Svájcban, általában nincs mosógép a lakásokban, hanem közös használatú mosókonyha az alagsorban?
    Sose értettem, miért jó ez, mi mindig csak olyan helyre költöztünk idáig, ahol engedték a saját mosógépet a fürdőszobában.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sok helyen nem is engedik, hogy saját mosógép legyen. Mondjuk a mi házunkban sokaknak van, tehát engedélyezett. Az már a mi problémánk, hogy a mi fürdőszobánkba nem fér be :-( A hölgynek is van szerintem otthon mosógépje, mert azt nem használta, csak a szárítóra tartott igényt :-)

      Törlés