Üdvözlet mindenkinek!

A mindennapjaimat firkantom ide az új városomban, Genfben...
Illetve hamarosan Franciaország és Douvaine felfedezése fog következni...


2012. július 27., péntek

GM rövidmetélt és cérnametélt

Mostantól bővülnek a témák ebben a blogban.
Most tanulom a GM ételek készítését, ezért ha valamit sikerül jól elkészítenem, annak a receptjét ide is felteszem, majd nyitok nekik egy új mappát.
Az első jól sikerült étel a rövidmetélt.
A GM ételek nagyon drágák, ezért érdemes megtanulni minél több étel otthoni elkészítését.
Tegnap vettem GM lisztet, Glutenix Alfa-Mix lisztkeverék (kenyérvarázs), 900 Ft volt a bioboltban, de sajnos nem bio termék.
A metélt készítése búzalisztből egyszerű, 1 tojáshoz 10 dkg liszt és só...nyújtás, metélés és kész.
GM lisztből 2 tojás vesz fel 12 dkg lisztet, ehhez tettem ízlés szerint sót.
Ez így kb. 190 Ft-ba kerül (bio tojással), a kész tészta mennyisége a képeken látszik, kb. 18 dkg.



A tészta kicsit puhább, mint a normál tészta, ezért kb. negyedórát szárítottam, aztán géppel nyújtottam 3-as vastagságon (vékonyabban nem lehetett).
Utána kb. félórát száradt, és szintén géppel metéltem.
Aztán szintén száradt egy darabig, forrásban lévő, sós vízben kb. 2 perc alatt kész.
Szerintem nagyon finom lett, én is szívesen megettem volna.
Lekváros tészta lett belőle (házi, bio baracklekvárral), a gyerekek pillanatok alatt befalták.
Nekem egy olcsó gépem van, kb. 3 000 Ft-ért vettem a Vaterán, új termék volt.
Lehet vele nyújtani 8 vastagságban, levestésztát készíteni, illetve vastagmetéltet.
Nagyon jól használható GM liszthez is, illetve régebben készítettem vele teljes kiőrlésű tésztát is.
TIDAL QF-150 a típusa (szétszedhető), én nagyon meg vagyok vele elégedve.
A képeken látható a doboza is, illetve maga a gép is.



Ugyanebből a tésztából lehet cérnametéltet is készíteni.
Arra nem kell számítani, hogy túl hosszúra lehet szeletelni, de én egyébként sem szeretem a hosszú cérnametéltet.
Persze vastagabb is, mint a boltban kapható, búzalisztből készült társai.
Finom és olcsóbb, mint a bolti:-)
Az enyém így nézett ki távolról és közelről:
A látott mennyiség 1 tojásból készült!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése